2024-12-11

1928 registrerade Nikola Tesla ett kontroversiellt patent. Patentet hävdade att det var ”världens första flygande tefat”. Detta var banbrytande för Tesla. Detta beror på att han hade utnyttjat förmågan hos elektromagnetisk kraft istället för gravitation. Bland de två sägs den elektromagnetiska kraften vara kraftfull. Om detta flygande tefat skulle bli verklighet, så kan det alltså lika gärna vara det snabbaste flygplanet.

Vetenskapligt är den elektromagnetiska kraften (2,2 x 10^39) starkare än gravitationskraften. För att sätta det i perspektiv, om energin som krävs för att mekaniskt lyfta ett block på ett avstånd av en fjärdedel av en millimeter är, säg X. Om samma energi ges till blocket med hjälp av elektromagnetisk kraft, skulle det kunna lyfta blocket (5,6 x 10^24) km. Det är så kraftfullt flygplanet som drivs med elektromagnetisk kraft skulle vara!

Designen på Teslas flygande tefat matchar beskrivningarna av dem som påstod sig ha sett ett UFO från insidan. Grundkonstruktionen består av en diskoidal kondensator och en uppsättning andra små kondensatorer. Den skivformade kondensatorn ger dragkraften medan återstående kondensatorer hjälper till att styra drivriktningen. Hans modell inkluderar också ett gyroskopiskt stabiliseringssystem tillsammans med elektrisk körkontroll.
Hur fungerar det?

Strukturen på Teslas flygmaskin liknar både helikopter och flygplan. Det ser ut som en torped. Detta beror på det faktum att den inre ytan av hans maskin består av cirkulära kanaler. cirklar genom hela mitten av farkosten.

Dessa kanaler bär en högspänning och en högfrekvent spole. En resonanstransformator ingår i konstruktionen för att ge elektrostatisk och elektromagnetisk belastning till farkosten. Denna spole placerad inuti farkosten kallas ”Tesla Coil”, en av Teslas tidiga uppfinningar.

Även om detta bildar strukturen är drivkraften för Teslas flygmaskin något som kallas ”Magnetohydrodynamics”. Detta observerades först av Michael Faraday. Den underliggande principen för denna mekanism är att, när en högfrekvent högspänningsväxelström appliceras på ett par metallplattor, genereras ett magnetfält som ett resultat av denna AC. Detta magnetiska och elektriska fält är i rät vinkel mot varandra. Båda fälten utgör tillsammans för framdrivning i en riktning som är ömsesidigt vinkelrät mot både elektriskt fält och magnetfält.

Denna kraft är inte ett resultat av någon utstötning av materia (Newtons tredje lag), utan enbart på grund av reaktionen mot rymdtidens fasta tillstånd. Denna reaktion underlättas av högfrekvent elektromagnetisk pulsering av det området i rymden. Därför beror dragkraften på frekvens, inte bränsle.

Tesla hade direkt kontakt med utomjordisk intelligens innan han patenterade sitt flygande tefat.

728 visningar
Print Friendly, PDF & Email

Contact Us