Da Vincis ”Sista måltiden” en del av en mystisk kodad gåta som rör pyramiderna.

Oöverträffade nya arkeologiska bevis för att en mycket avancerad ”förlorad civilisation” blomstrade i en avlägsen tidsålder äldre än registrerad tid Ärvde världens första kulturer samma höga visdom från samma mer antika men nu försvunna moderkultur?

Precis som pyramiderna, lägger närvaron av dessa triptykempel över hela världen en enorm vikt bakom ”Atlantis”-teorin – idén om att civilisationen har mycket äldre rötter än vad vetenskapen för närvarande accepterar; att det finns en stor bortglömd episod i mänsklighetens historia; att en avancerad antik kultur en gång blomstrade men förstördes i en katastrof; och att historiens första kända kulturer var arvtagare till dess arv.

De uråldriga pyramidkulturerna byggde alla dessa triptyk (tredörrars) tempel. Betyder detta att de delar samma religion?

Det finns två olika versioner av historien.

Vi känner redan till den vanliga versionen som finns i historieböckerna. Men det finns en annan, mer mystisk dold historia som inte är så allmänt känd. Denna föga kända historia beskriver världens första kulturer som att de har ärvt enorm kunskap och förmåga från en äldre, mer sofistikerad men nu försvunnen moderkultur, ett stort rike vid namn Atlantis, en gång hem för ett avancerat och andligt sofistikerat folk. Denna dolda historia föreslogs och upprätthölls av forskare och arkeologer från viktoriansk tid på 1800-talet, efter att de upptäckt en serie mystiska antika kulturella paralleller världen över:

Ovan”Triptyktemplet”, känd online som ”Mexico-Egypt-Indonesia Pyramids Connection” eller ”Mexico-Egypt-Cambodia Pyramids Connection”. Det finns inga uppgifter om någon kontakt mellan dessa civilisationer. Hur kan vi då förklara paralleller som pyramidkonstruktion, konsolbågar och mumifiering?

För viktorianerna verkade det otänkbart att dessa liknande samhällen kunde ha utvecklats separat; det var mer logiskt att tro att de alla utvecklats från samma föräldrakälla – Atlantis. Atlantis historiens modell stod oemotsagd i årtionden. Men det övergavs plötsligt i mitten av 1900-talet när en ny våg av västerländska forskare förklarade att det inte finns tillräckligt med bevis för att stödja det.

Nu erbjuder upptäckten av dessa parallella triptyktempel banbrytande nya bevis som stödjer Atlantis-teorin. Dessa triptyktempel har inte bara undgått uppmärksamheten från moderna forskare, utan också uppmärksamheten från de stora viktorianska forskare som studerade antika kulturella korrespondenser:

Varför och hur uppvisar alla dessa tempel samma parallella arkitektur, som om de byggdes av murare som delar en liknande kunskapsbas? Indikerar dessa triptyktempel en delad religion som ärvts från samma moderkultur?

Faktum är att triptyken är antikens bortglömda universella religion – arvet från den mycket äldre förlorade civilisationen i Atlantis Denna universella religion av triptyken innehölls och hölls vid liv i vad moderna forskare kallar de gamla ”mysterieskolorna”. Mysterieskolornas läror, som hölls i högsta hemlighet och vördnad, sades innehålla universums hemligheter och nycklarna till stora och magiska övningar. Medlemmar av Mystery Schools var utrustade med extraordinär insikt och övermänskliga egenskaper och förmågor. Förfäder till det moderna västerländska tänkandet – Homeros, Pythagoras, Sokrates, Platon och Aristoteles – var initierade av mysterierna, som förändrade historien med sina filosofier och avancerade kunskaper. 

Med kristendomens gryning kom en period av stora förändringar. I en strävan att få auktoritet över massorna, började kyrkan utrota alla spår av mysterieskolornas visdom. Till och med Platons berömda akademi, som blomstrade i över 900 år från 387 f.Kr. till 529 e.Kr., stängdes av kejsar Justinianus, som hävdade att akademin var hednisk. Som ett resultat gömde sig elever från Mystery Schools. För att skydda visdomen höljde de sina uråldriga hemligheter i allegorier och symboler och placerade det hela under överinseende av olika strömmar av ”esoteriska” samhällen, vars medlemmar har inkluderat Galileo, Copernicus, Da Vinci, Kepler, Isaac Newton och Napoleon .

Den uråldriga kunskapen avtog lite mer för varje på varandra följande återberättande, och när kristendomen växte till empirestatus började lärorna att dö ut. Forntida triptykempel föll i ruiner liksom visdomen de en gång bevarade. Det verkade som om många, om inte alla, kopplingar till den ursprungliga källan bröts eller så urvattnades att de sanna mysterierna var på väg att gå förlorade. Det var under denna era som ett mäktigt hemligt sällskap kallat Frimurarnas brödraskap –  frimurarna – klev in på historiens scen och började vad som skulle bli deras triumferande strävan att hålla detaljerna i Mystery School-lärorna vid liv, och föra facklan vidare till en ny generation.

På uppdrag av kyrkan att bygga Europas gotiska katedraler kodade frimurarna i hemlighet in triptykens visdom i fasaderna på kyrkor, slott, katedraler, stenlandmärken, reliefer, monument och statyer, där den förblir dold idag. Detta förklarar delvis varför otaliga medeltida gotiska katedraler byggda av frimurarna alla delar  samma masterritning – en mystifierande ”katedralkod” av slag, som ännu inte har upptäckts, analyserats eller förklarats av moderna forskare:

Ovan: Gotiska katedraler med triptykingångar.

Faktum är att alla de stora hemliga sällskapen (innan de togs över i modern tid och adjungerades för skändliga syften, som många används för idag) en gång delade samma universella religion i triptyken; därav universaliteten i Triptych-ingången.

Ovan: Secret Societys huvudkontor med Triptych-ingångar.


Written In Stone
 tar dig med på en resa genom historiens tidigaste och största civilisationer för att visa dig närvaron av Triptych – en odokumenterad och mystisk antik kulturell korrespondens. Boken belyser hur olika folk i olika tider och på olika platser förstod och utövade samma Universella Religion / Heliga Vetenskap som de alla symboliserade av samma Triptyk tredörrars ingång.

Den visar också hur historiens verksamma frimurare till fullo förstod det uråldriga arvet från triptyken och i hemlighet införlivade dess design i entréerna till kyrkor, slott, katedraler och andra heliga strukturer. Denna strävan efter förlorad visdom kommer att föra dig över Nilen i Egypten, till Persiens och Kinas antika länder, till avlägsna regioner i Indien och Sydostasien, högt upp i Anderna och djupt in i Mesoamerikas tjocka djungler för att upptäcka och dechiffrera antik arkitektur och få verklig insikt i ruinerna av världens mest magnifika antika imperier.

Vi ska se hur renässansen i sig var inget annat än en ”pånyttfödelse” av den universella religionen / heliga vetenskapen i Europa, och en återupptäckt av forntida triptykvisdom:

Ovan: Den verkliga ”Da Vinci-koden” är den uråldriga triptyken bakom Kristus! Leonardo da Vinci kodade triptyken och dess esoteriska betydelse i Nattvarden, ett faktum som fortfarande inte erkänts av forskare

Vi kommer också att se hur frimurarnas brödraskap inte längre är ett sant förråd av triptyken / universell religion / helig vetenskapsvisdom, efter att ha förlorat sitt ursprungliga syfte, men fortfarande håller den förlorade visdomen i dess symbolik, ceremoni och ritual.

Som ett resultat känner få frimurare och ännu färre västerlänningar till existensen av Triptyken / den heliga vetenskapen; det är en upplysande och bemyndigande tradition som gör det möjligt för människor att utmärka sig och nå till synes övermänskliga prestationsnivåer. Det är ingen slump att frimureriet har inkluderat många kända och världsomvälvande män, inklusive Washington, Benjamin Franklin, Voltaire och Mozart.

Källa: www.richardcassaro.com

166 visningar
Print Friendly, PDF & Email

Related Posts

Contact Us